Trött..

Är ännu mer trött nu än vad jag varit tidigare, har nog göra med jobbet och pluggandet. En sak är säker man har än mer att tänka på när man jobbar på ett boende, mer omvårdnadsinriktat än i hemtjänsten. Ständig kontakt med sköterskan, blodtryck,puls, vikt, blodsockerkontroller och temp som ska tas samt koll i appva samt läkemedelslistan så det stämmer innan man ger. Vissa dagar då snurrar det i huvudet och oron att man glömt något finns där, jag vet man ska inte ta hem jobbet. Men efter stressiga dagar/kvällar så blir det lätt det, Så den som säger att man inte gör mer på boende än vad man gör i hemtjänsten har nog aldrig jobbat på ett boende.  Kvalitetsregister är något de borde börja jobba mer med i hemtjänsten, för det är där det borde börjas med att ha koll med nattfastan och hur personen ligger till med vikten, fallrisk och undernäring.  Något jag än mer blir övertygad om under mitt pluggande.  

Längtar till den dagen vi lever utan pandemi, eller att det börjar bli närmare de normala. Livet går sin stilla gång och man kan inte göra så mycket på fritiden, mer än att plugga och träna känns det som. 
Tjingeling.. (null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: